Stå upp för Afrika

Tänker på allting som jag bär.
Gamla vänner som bet sig fast,
De lärde mig grundligt att det är en last
med den kärleken, det är en kär lek men
det blir för tungt om den blott bärs av en.


I julklapp fick jag skivan "Stå upp för Afrika", som är en del i Afrikagruppernas kampanj mot HIV/Aids, av mamma. På skivan finns låtar från Sverige och från världen. Från Sverige är bland annat Svenska Akademien och Kultiration med. En låt som jag har fastnat för är Fly av Robert Valsinger. Tydligen spelar han hip hop med folkmusikinfluenser.


Allt det fina vi har är mer viktigt.
Jag kan skina för Dig på riktigt.
Jag litar på Dig och värms försiktigt
Och Du ler mot mig sådär lyckligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0