Ekön

Nu har jag kommit hem till min etta på ekön! Det känns lite konstigt att vara hemma i vardagen igen. På onsdag har jag VFU och det ska planeras och ringas hit och dit. Och räkningar ska betalas. Det har varit väldigt skönt att vara borta ett tag. Känns även konstigt att inte ha massa människor runtomkring mig hela tiden. Att ingen ligger och pratar eller sjunger eller snarkar när jag ska sova. Igår hade jag i alla fall Rikard, nu är det bara jag och katten. Men det är rätt mysigt det också.

Men som sagt: Till Skottland vill jag tillbaka! Och gärna Wales också.

Glasgow

Nu sitter vi i loungen i vandrarhemmet i Glasgow och vantar pa att aka in till stan och ata, sen till flygplatsen och ta flyget hem. Detta blir en dag med mycket vantan, flyget gar inte forran halvnio och vi ar inte hemma forran halvtolv.

De andra spelar jatzy nu. Vi har inte hunnit se sa mycket i Glasgow, endast gatt lite pa stan igar, sen mest hangt pa vandrarhemmet. I onsdags akte vi pa dagstur till Loch Ness, jag sag tyvarr inte Nessie, daremot sag jag ett fint slott och en del av Storbrittaniens storsta berg. Och mycket vackert landskap. I torsdags akte vi till Glasgow som inte ar lika vackert som Edinburgh, vilket delvis kan bero pa att vi inte har haft tid, eller ork, att kolla runt sarskilt mycket i stan. Att vi bor en liten bit utanfor stadskarnan kan ocksa spela in endel. I torsdags nar vi kom hit hann vi bara med att checka in pa vandrarhemmet och sedan ata. Igar gick vi i affarer. Vi tankte ga pa teater pa kvallen men alla var for trotta.
Hur som helst as vill jag verkligen tillbaka till Wales eller Skottland och vandra i de extremt vackra bergen. Men det ska bli valdigt skont att komma hem. Eller, att komma hem till Rikard. Jag kommer inte till Motala forran mandag, behover lite tid med honom nu.
Snart ska jag vara med pa jatzy. Hopppas jag.

Skottland

Nu sitter jag pa internetcafet pa varat vandrarhem i Edinburgh. Vi kom hit idag efter att ha spenderat forst tva dagar i Liverpool och sedan fem dagar i Chester.
Forra fredagen kom vi till ett blasigt Liverpool. Dar bodde vi pa ett ganska sunkigt vandrarhem, med en snigel i duschen. Nar vi inte var pa vandrarhemmet sag vi Liverpools katedral, var pa Beatles-museum, slaveri-museum, drack ol eller gick omkring i staden.
Pa sondagen akte vi till Chester. Dar hade skolan fixat hotellrum at oss, vilket var underbart efter vandrarhemmet i Liverpool. Chester var valdigt vacker, med en gammal stadsmur och manga gamla hus. I onsdags och torsdags besokte vi Brittiska skolor vilket var valdigt intressant, det gav bade daliga och bra upplevelser och intryck. Det finaste var nog anda igar da hela klassen akte pa en dagstur till Wales. Det var otroligt vackert bland bergen! Dit vill jag verkligen aka igen.
Det var som sagt forsta veckan. Den har gatt valdigt fort och jag har varit med om intressanta saker. Idag delade hela klassen pa sig och vi hamnade pa ett vandrarhem i Edinburgh. Har ska vi dock bara bo tills imorgon, da vi flyttar till ett annat, mer centralt vandrarhemt i Edinburgh. Denna vecka ska vi gora Edinburgh (som verkar vara en valdigt vacker stad, med berg och slott), forhoppningsvis aka till Loch Ness och pa torsdag till Glasgow dar vi stannar till Lordag.
Allt har gatt valdigt bra hittills, men idag langtar jag faktiskt hem, det blir nog battre efter somn.