Studier

Nu sitter jag här och försöker plugga. Har tenta i Kulturhisorisk Översiktskurs - British Cultural Studies 2 på tisdag nästa vecka. I tisdags denna vecka hade jag tenta på Macbeth. Nästa fredag ska en hemtenta på History of English lämnas in - samma dag som jag åker till England. Förutom detta ska rapporter skrivas, grammatik förstås och texter översättas. Och gärna böcker läsas också. Jag förstår inte hur jag ska hinna med.
Tentan på tisdag är som sagt i British Cultural Studies. Vi ska kunna känna igen och berätta om 32 tavlor/konstnärer och byggnader/arkitekter samt ha väldigt bra koll på två historiska epoker - både historian och kulturen. Allt är väldigt spännande men det är väldigt mycket på en gång. Frågan är hur mycket av detta som kommer sitta efter kursen.
Läste i en studenttidning idag om en kille som hade läst en termin i Sydafrika. Jag har funderat på att läsa en termin utomlands i ett engelsktalande land, men har i första hand tänkt på England. Ska kolla upp hur/om detta skulle fundera. Måste även tänka efter hur det skulle fungera för mig. Men kanske, om det är planerat och tidsbestämt. Får väl se hur v. 10-11 i England fungerar och sen ta det som det kommer. (Men om man bor i Sydafrika så är det inte så långt till Mocambique och man kan faktiskt ta en buss till Maputo och vara där lite). Men jag ska inte säga för mycket innan jag har tänkt igenom detta ordentligt.
Nu blir det House of Tudor och House of Stuarts!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0