tankar

igår var en trevlig kväll. mys, dans + jag hittade tjugo kronor. trevlig men fundersam, och svår. svårt att inte trilla och känna sådär som jag lätt kände förr. har svårt att fixa det också, eller det går inte att fixa och jag har väl börjat acceptera det. jag kan inte göra allt. men jag tycker att andra kan ta hänsyn. man kan välja sina samtalsämnen. nu skriver jag sånt som man ej förstår, ska bli tydligare.

idag slutade jag med teatern. det känns lite tråkigt, men samtidigt nödvändigt då jag inte har tid. det har också känts ganska hopplöst och som om vi inte har kommit någon vart då vi inte har varit tillräckligt med folk.
istället för teatern gick vi och tittade på handboll. tyvärr förlorade motala, verkar som om det är likadant där som med teatern, att folk inte lägger ner den tid som krävs på träningar för att de ska vinna.

tid. jag önskar att jag hade mer tid. skulle behöva åtta timmar (minst) per dag till att läsa, åtta timmar till för att hinna med att träffa alla vänner, åtta timmar till pojkvän, åtta timmars sömn, tid att äta, tid att leva. men samtidigt vet jag inte om det är tid som är problemet. prioriteringar, men hur kan jag prioritera bort min utbildning? eller vad ska prioriteras? jag kan inte heller prioritera bort den som får mig att må bra. som hjälper mig upp när jag trillar. som är den finaste.

äh, nu ska jag ta tag i den där utbildningen istället för att sitta här och skriva förvirrade inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0