Skottland

Nu sitter jag pa internetcafet pa varat vandrarhem i Edinburgh. Vi kom hit idag efter att ha spenderat forst tva dagar i Liverpool och sedan fem dagar i Chester.
Forra fredagen kom vi till ett blasigt Liverpool. Dar bodde vi pa ett ganska sunkigt vandrarhem, med en snigel i duschen. Nar vi inte var pa vandrarhemmet sag vi Liverpools katedral, var pa Beatles-museum, slaveri-museum, drack ol eller gick omkring i staden.
Pa sondagen akte vi till Chester. Dar hade skolan fixat hotellrum at oss, vilket var underbart efter vandrarhemmet i Liverpool. Chester var valdigt vacker, med en gammal stadsmur och manga gamla hus. I onsdags och torsdags besokte vi Brittiska skolor vilket var valdigt intressant, det gav bade daliga och bra upplevelser och intryck. Det finaste var nog anda igar da hela klassen akte pa en dagstur till Wales. Det var otroligt vackert bland bergen! Dit vill jag verkligen aka igen.
Det var som sagt forsta veckan. Den har gatt valdigt fort och jag har varit med om intressanta saker. Idag delade hela klassen pa sig och vi hamnade pa ett vandrarhem i Edinburgh. Har ska vi dock bara bo tills imorgon, da vi flyttar till ett annat, mer centralt vandrarhemt i Edinburgh. Denna vecka ska vi gora Edinburgh (som verkar vara en valdigt vacker stad, med berg och slott), forhoppningsvis aka till Loch Ness och pa torsdag till Glasgow dar vi stannar till Lordag.
Allt har gatt valdigt bra hittills, men idag langtar jag faktiskt hem, det blir nog battre efter somn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0