vad skulle hända om vaktmästaren plötsligt en dag kilar runt hörnet?

Nu lyssnar jag på Nationalteaterns allra första skiva, "Ta det som ett löfte... ta det inte som ett hot", som jag fick av Rikard i onsdags. Den är jättesvår att få tag på och finns inte ens på CD, så det är verkligen världens finaste present. Och många fina låtar är det på den!
I helgen var jag i Göteborg och hälsade på Frida och hennes kollektiv. När jag kom i fredags bjöds det på trerättersmiddag, jättegott var det! Men vad mätt jag var efteråt, jag hade ätit både lunch innan jag åkte och mackor på tåget. I lördags gick vi på stan, dels andra långgatan och jag köpte två pins och två skivor, sen i en jättefin del av Haga, där köpte jag lite kryddor och en skumklubba. Kvällen spenderades hemma hos dem med film och tv-spel. Det var verkligen en toppenhelg! Lugnt, fint och skönt, och jag tog ganska mycket ledigt från skolan.
Igår läste jag inte heller så mycket som jag hade tänkt, kl. 10 var jag  på Zederslundsskolan för att informera ungdomar om Tant Grön, som vi öppnar upp igen på onsdag. Sen fortsatte det med Tant Grön-jobb resten av dagen. Jag hann dock hem för att äta snabblunch, rostat bröd, som jag lyckades bränna i brödrosten så att brandlarmet gick...
Snart är det dags att planera våren på Tant Grön. Jag vill försöka få in lite mer musik och besökare, så om någon läsare känner att ni skulle kunna bidra med något för ett gäng ungdomar i högstadieålder så får ni gärna höra av er till mig!
På kvällen kom Jenny och Kim hit, vi åt choklad och pratade. Det var mysigt.
Nu är det skoldags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0