SPI

Mycket besviken och ledsen blev jag i lördags då jag kom till stan och på torget såg ett plakat där det stod "Invandring efter landets behov" på ena sidan, och "Ta seden dit du kommer" på andra sidan. Dessa uppmaningar var undertecknade av SPI som alltså är Sveriges Pensionärers Intresseparti. Ett parti som jag förväntar mig ska för pensionärers rättigheter i samhället, men som istället verkar välja att arbeta mot en annan utsatt grupp i samhället.
Invandring ska väl ske efter människors behov av hjälp och stöd, och istället för att "ta seden dit man kommer" är det väl mycket trevligare att lära och ta del av varandras seder och traditioner. Då man bör arbeta föra att alla kommuninvånare ska känna sig välkomna att ta en runda på stan en lördag skulle det uppskattas av många om man slapp se plakat som dessa.

Kommentarer
Postat av: Tim

Men vad sjukt.. Men vad bra du skriver! Du är klok du! :)

2008-09-30 @ 11:34:44
URL: http://nordantill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0