men om du låter det stå kvar tills sommarn är förbi så har det växt dej över huvudet till slut

Mikael Wiehe, Valet

I artikeln som jag länkade till 6/9 säger Weine Ericsson att han inte vill "att det ska komma hit invandrare som inte vill göra rätt för sig och jobba. Vill de inte det kan de stanna där de är". Jag tror inte att människor kommer hit utan att vilja jobba, däremot tror jag att man efter att ha sökt ett visst antal jobb och bara fått nej tappar sugen. Under en period då jag var arbetslös sökte jag ca 40 jobb i månaden utan resultat. Det som irriterade mig mest var att en vän med svenskt namn fick ett jobb jag hade mer erfarenhet av. Då är jag ändå uppvuxen i Sverige, talar flytande svenska utan brytning och har ett svenskt efternamn.

SPI menar även att invandringen kostar för mycket pengar, och då Margareta Svanlund får frågan om varför man inriktar sig just på invandringen och inte mot kulturbidrag och idrott, som också får pengar som skulle kunna ges till pensionärer svarar hon "Idrott, musik och kultur har ju funnits i vårt svenska samhälle länge". Har inte invandring har funnits i vårt svenska samhälle länge? Som min mormor sa, vi har ju för sjutton städer som har tyska namn, och som jag säger: vårt språk har även ord som sedan långt tillbaka härstammar från bl.a. tyskan.

Det här är mitt svar till SPI, det kanske inte läses av många, men jag har i alla fall fått mitt sagt. Och efter artikeln har frågan tagits upp i Motala Tidnings ledare och även i Corren. Det jag tycker känns oroväckande är att Nystart Motala fortsätter sammarbeta med SPI.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Du ær bæst Nesim!!!

Den dær Weine læt som en rasistisk mænniska...

2008-09-10 @ 23:11:06
URL: http://dendarjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0