obesvarat

Igår var det kommunfullmäktigemöte och jag skulle fråga SPI varför de har drivit sin kampanj. Östergötland mot rasism var där innan mötet började och delade ut flygblad, vilket jag tycker är ett jättebra intiativ. Jag har dock svårt att hitta information om dem på internet och jag tycker att det är synd att de har valt en talesman som på grund av sin inblanding i andra grupper kan verka oseriös. Valet av talesman och det faktum att det är svårt att finna kontaktuppgifter om dem gör att hela gruppen kan verka oseriös, men jag tycker ändå att det är viktigt att människor engagerar sig i dessa frågor.

Deras talesman fick dock ordet före mig och frågade partiena i Nystart Motala hur de tänker fortsätta sammarbetet med SPI som uttryckt dessa åsikter. De flesta menade att de fortsätter sammarbetet med SPI och säger att partiet hade uttryckt sig olyckligt. SPI själva säger inget sådant utan menar endast att de inte är ett rasistiskt parti. Men om de inte är ett rasistiskt parti, varför drev de då en kampanj som kunde uppfattas som främlingsfientlig? Det var frågan jag ställde, men jag fick tyvärr inget svar av SPI. Jag tycker att ett parti som sitter i kommunfullmäktige bör ha förmågan att föra kampanjer med klara budskap och kampanjer som man kan stå för.

Länkar till artiklar: Motala Tidning, Corren och Östnytt video, Östnytt text.

Kommentarer
Postat av: Kim Ekholm

Okej... Jag tränade idag. Kom på nu att du frågade mig... Hmm sorry

2008-09-30 @ 12:42:52
URL: http://kimza.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0