kräftor

Det blev minsann ett dopp i Varamon igår, men några timmar efter kräftfiskandet. Vi åkte ut halv sex på morgonen, det var vågor på sjön och jag blev sjösjuk men vi fick upp ungefär en och en halv hink. När vi kom hem däckade jag i sängen igen, efter dusch. Klockan tio åkte Challe, mamma, Björn och jag till Radiomuséet för att gå på backluckeloppis. Det var roligt! Alla utom jag fyndade på loppiset. Jag fyndade på muséet istället. Därefter begav vi oss in till stan för fika och lite shopping. Sjösjukan höll dock i sig tills Rikard kom och hämtade mig och jag fick det där doppet i Varamon.

Idag var vi på kalas hos min kusin som fyllde nio. Vi har även städat ur förrådet. På kalaset fick vi en kryddhylla som de skulle slänga. Har försökt måla med kaffe och olja den, sen ska den upp någonstans i köket. Mamma kom även med en låda kräftor till oss, av de vi tog upp igår. Till middag ikväll blev det några kräftor och rostat bröd! Jättegott var det! Efter kräftorna gjorde vi ansiktsmask, så nu går vi omkring och är alldeles lena i huden!

Kommentarer
Postat av: Kim Ekholm

Måla den med kaffe???

2009-08-24 @ 12:13:30
URL: http://kimza.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0