höstvindar och solsken

Igår spenderade jag hela dagen i Varamon! Det var underbart, solen sken och vattnet var badbart. Blev lite irriterad på ett gäng killar som sparkade boll precis brevid mig (nästan på mig) när jag låg och läste, men när Helena kom flyttade vi oss och så var det löst! Jag hann bli färdig med en av mina engelskaböcker, det är bra! Nu ska jag börja på den andra, och kika lite på portugisiskan. Ska visst göra ett Level Assessment Test på måndag, men efter att ha tittat i boken så verkar det som om jag faktiskt kommer behöva läsa Portugisiska för nybörjare 1 i höst. Jag förstår ju faktiskt ganska mycket portugisiska, men har väldigt svårt för att hitta ord. Kommer inte ens ihåg vad ord heter på portugisiska. Känner dock igen rätt så mycket och även om jag har väldigt dålig koll på grammatiken så tror jag att jag kommer fixa kursen.

Det jag dock inte kommer fixa i höst är Tant Grön, slutar med blandade känslor ungdomsverksamheten nästa lördag. Det ska bli skönt att slippa pendlandet, och skönt att slippa få saker i lokalen stulna och sönderslagna - även om det  nu sist bara var ett gäng festis och ett plasttennisrack känns det rätt illa när man lägger ut tid och pengar på verksamheten. Även om jag vet att verksamheten kommer fortsätta, fast i en annan regi, kommer det bli tråkigt att lämna ungdomarna. Men så är väl livet, och jag måste koncentrera mig på skolan i höst. Å andra sidan kan jag ju hälsa på ibland, även om jag bor i Linköping, nu när jag vet att verksamheten fortsätter.

Ikväll ska vi åka till mamma och Björn för att på lördag morgon ge oss ut på Vättern och ta upp kräftburarna. Det ska bli roligt! Kanske blir det ett dopp i Varamon också.

Kommentarer
Postat av: Kim Ekholm

:) De kommer nog sakna dig med....



Hehe, den var ju skön, MADTV, att jag missat den då:P

Hur är det annars i linkan då?

PUSS

2009-08-23 @ 20:15:16
URL: http://kimza.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0