ledigheter

Nu är det augusti, strålande sol och jag jobbar. Himla schema, var ledig nästan vecka helt i onödan och då regnade det och var mulet, nu har jag äntligen lite jobb och då är det sol! Men så farligt är det inte, det är ett bra jobb (dock lite folktomt soliga dagar), och lugnare än förra sommaren (även om det innebär mindre pengar). Och i helgen är jag ledig, på lördag hoppas jag på strålande sol och ett varmt varamon!

Min lediga vecka spenderades mycket hemma. På torsdagen gick jag på stan för att träffa pappa som skulle handla inför Iranresan. Det blev bebiskläder, fasterkläder och kusinkläder. Sen kom Rikard ner och åt lunch med oss, vi gick lite mer på stan och efter det följde pappa med oss hem och drack te. På fredagen under min lediga vecka jobbade jag (men  det räknas inte riktigt eftersom det bara var tre timmar), sen åkte jag hem till Linköping och var ensam hemma med katten. På lördagsmorgonen cyklade jag ut till Tornby för att inhandla ramar och en vardagsrumslampa, så nu behöver det inte vara kolsvart här på kvällarna. Söndagen var Rikards sista semesterdag så vi åkte till Motala för att bli guidade runt i Motalaviken. Det var en jättetrevlig båttur och intressant fakta om Vättern och öarna i viken.

På måndagen åkte Rikard till jobbet innan jag vaknade, och efter att ha läst tidningen i sängen och snackat med katten drog jag iväg på en cykeltur. Hade tänkt åka till Bjärka Säby och bada, men eftersom jag kom iväg för sent och lyckades missa den skyltade cykelvägen till Sturefors hamnade jag på någon landsväg förbi Landeryd mot Sturefors istället. Det var en fin väg med ett stopp vid Sturefors slott där jag vandrade omkring i parken. När jag kom fram till Sturefors badade jag där, åt min lunchmacka och åkte hem, den skyltade, mycket kortare vägen. I tisdags tvättade jag och tittade på tv, hade en såndär ledig segdag.

Nu jobbar jag, njuter av den ledighet jag har då och då och har redan lyckats börja oroa mig för höstterminen då jag ska läsa alldeles för många kurser. Men det får gå, det viktigaste är att jag klarar engelskan och fixar en MFS-ansökan så att jag kommer iväg till Maputo så småningom!

Kommentarer
Postat av: Kim Ekholm

Så är det. Ledig i "tråkväder". Hehe



PÖZZ

2009-08-09 @ 16:01:03
URL: http://kimza.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0