put the pen to the paper, press the envelope with my scent

Jag har äntligen åkt pulka! Har varit sugen på att göra snösaker hela veckan, men har varken hunnit med eller orkat. Förra lördagen tog jag en promenad på Bondebacka, och det var ett väldigt fint skidspår där. Senare på kvällen var jag och Rikard på restaurang med Rikards mamma och på söndagen blev jag sjuk. Tyvärr har det fortsatt så hela veckan, så det har inte blivit varken skidor eller skridskor för mig. Igår var jag iallafall ute och gick lite på isen vid Motalaviken. Det var en väldigt fin is, man såg rakt ner, så det var lite läskigt också.

Idag var jag hemma hos min mammas man, jag och den yngsta sonen byggde lego och så bestämde vi oss för att åka pulka i lejonbacken och söderbacken. Det var jättekul! Vi byggde lite gupp och välte några gånger. En gång slog Calle i benet, men det var ändå mest glada miner! Och jag är väldigt glad över att jag hann med pulkaåkning innan snön försvann, för nu verkar det bli varmare och det kanske töar.

Nu ska jag läsa eller kanske göra en Frida Kahlo-docka, om jag hinner ska jag kanske packa lite. Den tredje april flyttar jag och Rikard till en trea i Berga och det börjar faktiskt bli dags att packa och rensa. Klockan 22.00 på tvåan är det Dokument Utifrån om Iran, andra delen av tre. Det ska jag titta på så att jag lär mig något. Men fram tills dess är det faktiskt först och främst läsning som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0