så kommer det en dag då du och jag inte kan hitta tillbaks. det blir vårt bakslag.

Jag sydde ett linne av en capulana. Det blev tyvärr alldeles för kort eftersom jag inte provade det innan. Kanske kan förlänga det, men jag ger nog upp syporjektet ett tag nu.

Idag är jag mest arg på polisen i Skåne. Min morfar lyssnade på en radiointervju med länspolismästaren i Östergötland som visserligen tog avstånd från de rasistiska uttalanden poliser i Skåne har gjort, men som på något sätt försvarade det med att man måste tänka på att poliser är vanliga människor. Men är poliser vanliga människor? Om jag skulle slå ner en polis, visst får jag väl ett högre straff än om jag skulle slå ner en "vanlig människa", en icke-polis? Och visst får de bryta mot alla möjliga trafikregler  och lagar när de patrullerar? Och visst ska det vara så, om polisen gör sin uppgift. Men deras uppgift är inte att diskriminera människor. Snarare att motverka diskriminering! Och menar verkligen länspolismästaren att det är OK att "vanliga människor" säger sånt? Det skrämmer mig och det är synd för allt förebyggande arbete många poliser i hela landet arbetar med försvåras på grund av detta. Förmodligen försämras synen på poliskåren i allmänhet också.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack Nesim för din fina kommentar. =)

Du är en sååå fin vän som alltid får mig att må bra!

Borde säga det oftare till dig!! Puss!!

2009-02-11 @ 22:00:42
URL: http://dendarjenny.blogg.se/
Postat av: Jenny

Till inlägget..

"Vanliga människor" tjo right. Som du säger så behandlas de inte som "vanliga" vid händelser.. Och diskriminering ska de ju motverka!

Och att cheferna förbisåg detta gör en irriterad!!

Men man blir inte förvånad!

De försöker undvika en konflikt med medarbetaren. De är ju värre än dagisbarn!



Du är bra Nesim! Du skapar debatt!!

2009-02-11 @ 22:03:50
URL: http://dendarjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0