my dress hangs there

Nu borde jag egentligen göra min hemtenta, men hittar hela tiden på allt möjligt annat att göra. Igår bakade jag bröd, gjorde müsli och dammsög och våttorkade hela lägenheten för att komma undan. Idag är det mest internetgrejer jag hittar på. Alldeles nyss fick jag för mig att söka på Frida Kahlo. Mitt första minne av henne är från bildlektionerna i åttan eller nian då vi skulle göra ett häfte om någon känd konstnär, då valde jag Frida Kahlo. Ska nog ge mig ner i förrådet och leta på häftet när tentan är över. Jag minns att jag tittade på hennes bilder och läste om henne under gymnasiet också, kanske till något skolarbete eller något annat?

Efter gymnasiet åkte jag till London. Jag blev inte kvar där länge, men under de första dagarna när vi tog en promenad ner till Themsen såg jag att Tate Modern hade en Frida Kahlo-utställning. Jag blev överlycklig, och eftersom jag knappt hade några pengar just då blev jag ännu lyckligare när jag upptäckte att det var gratis entre upp till 19 år. Vi hann inte gå dit den dagen, men några dagar senare, precis innan jag fyllde 19 gick jag dit. Jag fick se de tavlor som jag hade levt med i nästan fem år i verkligheten. De var rätt små.
Här kommer i alla fall två favoriter:
             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0