shab bexeyr

Idag fick jag betyget väl godkänd på persiskakursen!! Vet inte riktigt hur det gick till, men glad är jag. När jag har fått pengar ska det firas med lunch på Yogi med Rikard! Och på söndag ska jag skriva ett vykort till en av kusinerna i Iran tillsammans med pappa.

Min hemtenta är inlämnad den också, och nästa kurs börjar inte förrän på tisdag, så fram tills dess är jag ledig, förutom lite Tant Grön-möten och planeringar. Det känns så skönt! Det har varit väldigt stressigt under "jullovet" så nu ska jag försöka lugna ner mig. Sen blir det ingen mer persiska för mig i vår, inte i Uppsala i alla fall. Jag ska försöka fortsätta med det hemma själv, och med hjälp av pappa.

Kriget i Gaza fortsätter, sju av Röda Korsets ambulanser har beskjutits och kan inte användas. Likaså ett FN-kontor, sjukhus och medieredaktioner. Över tusen människor har mördats. Här är en länk till Röda Korsets kampanj att samla in pengar till tio ambulanser i Gaza.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Gratis till vg:t!! =D Härligt för dig! Är så glad för att det gick så bra för dig!



Jag hoppas de uppnår ett fredsavtal!!! Annars kommer detta pågå länge. Även om de lovar varandra "eld upphör".. Våld leder till hämnd..

2009-01-18 @ 00:47:31
URL: http://dendarjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0