poker

Det har varit väldigt dåligt med uppdateringar i sommar, det beror väl mest på att jag jobbar ganska mycket och när jag inte jobbar pendlar jag fram och tillbaka mellan Motala och Linköping. I sommar jobbar jag på Radiomuséet och på turistbyrån i Borensberg, samt med ungdomsverksamheten på Tant Grön ideellt. Förra veckan var Rikard och jag på semester i Bohuslän, närmare bestämt Bovallstrand där min mormor och morfar hade en sommarstuga när jag var liten. Det var en underbar vecka, med mycket sol, bad, bergsklättring och utflykter. Vi kom hem förra söndagen och sedan dess har jag mest jobbat och varit lite halvkrasslig. Har även hunnit med att titta på Muntra fruarna i Winsdor på Vadstena Folkets Park. En okej pjäs, min morfar var statist och han var nog bäst. Mitt största problem var dock att luckorna till parken var öppna och jag var förkyld. Drag är uppenbarligen inte bra för förkylningar.

Igår, efter en eftermiddag med barnaktivitet på Radiomuséet, var jag och Rikard hos mamma, Björn, Charles och Calle och spelade poker. Charles var med och spelade medan Calle "hjälpte" den som ledde för tillfället.  Innan middagen och pokern gav mamma och jag oss iväg till Vadstena där min duktiga mamma i rollen som Afrikagruppernas ordförande ställde en bra fråga till Sveriges biståndsminister. Hon fick ett svar och jag lekte pressfotograf med mammas kamera. Bilderna blev väl tyvärr inte sådär jättebra, men jag försökte i alla fall!

Innan vi gav oss iväg till Vadstena satt Björn och Rikard och skröt om att de skulle vinna kvällens pokerspel. När vi hade kommit tillbaka och efter mat och prat började vi spela. Alla hade lagt en hundring var och den som vann skulle få fyra hundra och tvåan skulle få tillbaka sin hundring. Det började rätt segt men efter en stund tog mamma ledningen rejält och jag höll på att somna. Björn åkte ut, sen spelade jag av mamma alla hennes marker och sen Rikards. Sen satt jag och Challe väldigt länge, vi höll båda två på att stupa av trötthet, innan vi bestämde oss för att sluta, med mig som etta. Men vi delade potten lite mer så jag fick tre hundra och Challe två hundra. Efter det drog Rikard vidare på festligheter och jag och Calle gick och lade oss i tältet och sov som små grisar efter att vi hade jagat ut nästan alla tvestjärtar, spindlar och mördat myror.

Idag har jag jobbat i Borensberg och nu är det sovdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0