Earth Hour

Jag använde inte värmeljusen som jag hade lagt upp på fatet, eftersom jag åkte till min mormor och morfar och spenderade Earth Hour under ljuskronan hos dem istället. Mest med mormor, eftersom morfar gick och lade sig ganska tidigt. När vi såg att några av deras grannar hade släckt tog jag och mormor en promenad runt kvarteret för att se om det var fler. När vi hade gått en bit blev det plötsligt ännu mörkare, gatubelysningen i Borensberg hade släckts! Då blev vi så glada så vi gick och höll varandra i handen ett tag. Jag tycker att det är häftigt att människor i hela världen kan samlas kring en så enkel sak. Och värmeljusen på fatet hemma hos mig tänker jag använda imorgon. Det är ju inte bara en timme om året som man behöver släcka lampan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men kom ihåg, att när alla tänder sina lampor sen vid 21.30, går det åt mer energi än om alla hade haft sina lampor tända i den där timmen.

2009-03-29 @ 08:46:39
Postat av: nesim

Men man behöver ju inte dra på alla lampor på en gång. Eller ens tända en enda. Vi använder för mycket el och det ska vi ju alltid tänka på!

2009-03-29 @ 09:42:22
URL: http://nesim.blogg.se/
Postat av: malin

true that shit nesim!!

kul att läsa din blogg =)

Hoppas det är bra i Linköping!!

2009-03-29 @ 10:20:46
URL: http://redheaded.blogg.se/
Postat av: Jenny

sant som du säger Nesim.. Jag släckte ner lite av kollektivet igår, dock var det någon hemma som satte på dem igen.. Norge verkar inte alls på denna idée, såg inte många som hade släckt ner på våran gata.



Du är bra du Nesim!!

Tänkte komma i påsk, ville höra med dig om du har tid att träffas någon stund 11, 12 eller 13de..

Hoppas det går bra med flytten, måste kännas spännande!? =)

Kram!!!

2009-03-29 @ 16:31:50
URL: http://dendarjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0